Hotărâri ale consiliului local - Nr. 9 din 31.01.2024
Hotărâri ale consiliului local - Nr. 9
privind aprobarea gestiunii delegate a activităţii de măturat, spălat şi stropit al căilor publice din municipiul Bistriţa, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare şi a activităţii de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice din Municipiul Bistriţa şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ – aferente serviciului public de salubrizare din municipiul BistriţaConsiliul Local al municipiului Bistriţa, întrunit în ședință ordinară în data de 31.01.2024;
Având în vedere :
Referatul de aprobare nr.4224/15.01.2024 al Primarului Municipiului Bistriţa
Studiul de oportunitate nr.4155/15.01.2024 al Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Bistriţa
Nota de fundamentare nr.4228/15.01.2024 a Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Bistriţa
Raportul comun nr.4254/15.01.2024 al Direcţiei Juridice, Resurse Umane, Achiziţii Publice şi al Direcţiei economice
Avizul favorabil nr.9/C1/29.01.2024 al Comisiei economice
Avizul favorabil nr.9/C2/30.01.2024 al Comisiei juridice şi administraţie publică locală;
Hotărârea nr. 135/05.07.2007 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind asocierea în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru gestionarea integrată a deșeurilor municipale în județul Bistrița – Năsăud
Hotărârea nr. 47/27.03.2008 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru gestionarea integrată a deșeurilor municipale în județul Bistrița – Năsăud;
Contractul de Asociere încheiat între Județul Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița, orașele și comunele din județul Bistrița-Năsăud pentru realizarea proiectului „Management integrat al deșeurilor în județul Bistrița-Năsăud”, la data de 10.04.2008;
Hotărârea nr.68/03.07.2014 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind reglementarea activităţii de măturat, spălat, stropirea şi întretinerea căilor publice, a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj precum şi a activităţii de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor animaliere provenite din gospodariile populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare;
Hotărârea nr. 173/23.12.2015 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind darea în administrare prin gestiune directă a activităţii de curăţare şi transport a zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în functiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ;
Hotărârea nr. 188/23.12.2015 a Consiliului local al municipiului Bistriţa privind atribuirea şi încheierea contractului de delegare prin concesiune a gestiunii activitatii de măturat, spălat, stropirea şi întreţinerea căilor publice şi a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare;cu SC Supercom SA
Hotărârea nr. 199/27.11.2018 a Consiliului Local al municipiului Bistriţa privind atribuirea contractului „Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare,respectiv activitatea de colectare, transport si transfer al deseurilor municipale, inclusiv deseuri periculoase din deseuri menajere si managementul statiilor de transfer si al centrelor de colectare pentru judetul Bistrita-Nasaud”, către operatorul Societatea Supercom SA;
Hotărârea nr.95/11.05.2023 a Consiliului local al municipiului Bistrita, privind aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Infrastructurǎ şi Servicii Bistriţa, urmare a reorganizǎrii Direcţiei Servicii Publice Bistriţa şi a Direcţiei de Administrare a Pieţelor din municipiul Bistriţa
În baza prevederilor:
art.8 alin.(1), alin.(3) lit.d), art.22 alin.(1)-(4), art.28 alin.(1), art.28 alin.(1) - (2), art.32 din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, cu modificările şi completările ulterioare;
art.2 alin.(3) lit.k), l), art.6 alin.(1) lit.e), art.12 alin.(1)-(2), art.14 alin.(1) - (3), art.21 din Legea serviciului de salubrizare a localităților nr.101/2006, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
art.3, art.22, art.36, art. 37 și art. 38 din Ordinul A.N.R.S.C nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare, cu modificările şi completările ulterioare;
Legii nr.98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Hotărârii de Guvern nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
art.6, art.7 alin.(1) şi art.8 din Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
art.11, art.12 şi art.15 din Hotărârea de Guvern nr. 867/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii din Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii
In temeiul art.129 alin.(2) lit.d), alin.(7) lit.n, art.139 alin.(1), art.196 alin.(1) lit.a) din Ordonanţa de Urgenţă nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E :
ART.1. Se aprobă gestiunea delegată a activităţii de măturat, spălat şi stropit al căilor publice din municipiul Bistriţa, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare şi a activităţii de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice din Municipiul Bistriţa şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ – aferente serviciului public de salubrizare din municipiul Bistriţa.
ART.2. Se aprobă iniţierea procedurilor legale în vederea încheierii contractului de delegare a gestiunii pentru activităţile serviciului public de salubrizare indicate la art.1.
ART.3. În termen de maxim 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, vor fi elaborate şi vor fi supuse aprobării Consiliului Local al Municipiului Bistriţa studiul de oportunitate pentru fundamentarea şi stabilirea soluţiilor optime de delegare a gestiunii serviciilor precum şi documentaţia de atribuire a contractului de delegare a gestiunii.
ART.4. Documentele prevăzute la art. 3 vor fi elaborate prin grija Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Bistriţa în colaborare cu Serviciul monitorizare servicii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Bistriţa, cu respectarea strictă a prevederilor legale specifice serviciului public de salubrizare şi achiziţiilor publice.
ART.5. Prezenta hotărâre a fost adoptată cu majoritate simplă de Consiliul Local al Municipiului Bistriţa, cu respectarea art.139 alin.1 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cu un număr de 18 voturi „pentru”.
ART.6. Secretarul general al municipiului, prin Compartimentul pregătire documente, va comunica prezenta hotărâre:
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR GENERAL
URÎTE FLORIN RADU GAFTONE FLOARE